Firma Jako

Tam, gdzie inni przegrywali, my nauczyliśmy się wygrywać. Nasza firma powstała w 1984 roku.

To nie były najlepsze czasy i nie trzeba nikogo o tym przekonywać. Polska socjalistyczna gospodarka tkwiła po uszy w kryzysie, a panoszący się bezkarnie czarny rynek był zapowiedzią zbliżającego się nieuchronnie kapitalizmu. Skostniałe w swych strukturach przedsiębiorstwa rozpadały się, robiąc miejsce dla nowych firm. 

 

Rozpoczęliśmy działalność produkcją napojów gazowanych. W tej branży istniała wówczas znaczna luka rynkowa, którą umiejętnie wypełniliśmy.

Przełom lat 80. i 90. można najkrócej określić jednym słowem: chaos. Przemiany polityczne i gospodarcze pociągnęły za sobą całą lawinę dziwnych wydarzeń. Stare firmy upadały, bo nagle ktoś policzył, że od lat nie zarobiły nawet złotówki. Powstawały tajemnicze spółki, które znikały po chwili, niczym bańki mydlane. Mało kto myślał o przyszłości – priorytetem było przetrwanie bieżącego tygodnia. My jednak staraliśmy się myśleć perspektywicznie – inwestując w nowe technologie i rozszerzając profil działalności o rozlewnię piwa. Wówczas też zaistniał (w 1991 roku) nasz aktualny szyld, czyli JAKO, będący połączeniem pierwszych liter nazwiska właścicieli oraz nazwy naszej miejscowości.

W latach 90. wolny rynek w naszym kraju powoli zaczął się stabilizować. Tej próby nie wytrzymały przedsiębiorstwa, które nie zdecydowały się na daleko idące zmiany. Z obiegu wypadały też przeróżne „chwilowe” firmy, nastawione na szybki i łatwy zysk. My natomiast dostrzegliśmy nowe możliwości w branży piwnej. Aby możliwość stała się rzeczywistością, potrzebny był jednak potencjał. Nie chcąc powielać błędów wszystkich tych, którzy biegu nie ukończyli – postawiliśmy na JAKOść. Najcenniejszy kapitał to zaufanie klienta

Naszą obecną pozycję na rynku osiągnęliśmy dzięki szeroko zakrojonym inwestycjom oraz konsekwentnie realizowanej polityce systematycznego rozwoju. Dzisiejsze JAKO to:

  • rozbudowany i nowoczesny park maszynowy;
  • profesjonalne linie produkcyjne połączone z silnym zapleczem logistycznym;
  • nacisk na innowacje i samowystarczalność (m.in. doskonale wyposażone laboratorium);
  • wysoko wykwalifikowany personel.

Oczywiście nie byłoby o tym mowy bez sprawnego zarządzania. Wykorzystaliśmy również możliwości jakie stwarzają fundusze europejskie. Tu dodatkowo możemy pochwalić się wyjątkowo dynamicznym rozwojem rynku sprzedaży oraz korzystnymi umowami z sieciami handlowymi. Wśród naszych partnerów biznesowych można wymienić tak znane firmy, jak: Kaufland, Żabka, Intermarche, Polo Market, Eurocash, E.Leclerc, oraz lokalne sieci PSS Społem. Dzięki umiejętnemu gospodarowaniu zasobami – oprócz wprowadzania na rynek własnych marek piwa – jesteśmy w stanie świadczyć na szeroką skalę usługi rozlewnicze i laboratoryjne dla browarów niedysponujących odpowiednim zapleczem technologicznym.

Wszystko to sprawia, że cieszymy się dużym zaufaniem zarówno wśród odbiorców indywidualnych, jak też wśród wszystkich podmiotów gospodarczych, z którymi współpracujemy.

Nasze marki:

Wprowadziliśmy na rynek wiele gatunków piwa, które cieszą się uznaniem konsumentów oraz ekspertów. Możemy tu z dumą wspomnieć o grupie piw pod wspólną nazwą CELTYCKIE. Należą do niej gatunki: Ciemne, Miodowe, Wiśniowe oraz Cytrynowe. Na szczególną uwagę zasługują również nasze mocne piwa: MOCNE POLSKIE, MOCNE JAKO, JAWOROWE oraz BACA MOCNY. Oczywiście mamy też piwa jasne pełne o standardowej mocy. Należą do nich LUZAK oraz niepasteryzowany ZŁOTY ŁAN. Natomiast dla amatorów lżejszych gatunków stworzyliśmy piwo HUBERT PILS.

Czy można odwrócić się od tradycji, której na imię SUKCES? Dlatego wciąż stawiamy sobie nowe cele…

Zapisz