Postaw na jakość.

Tam, gdzie inni przegrywali, my nauczyliśmy się wygrywać

Kim jesteśmy?

• JAKO to rodzinna firma powstała w 1984 roku, początkowo jako producent soków, napojów gazowanych, a od 1988 roku jako producent piwa.

• Od samego początku właścicielem oraz osobami bezpośrednio zaangażowanymi w prowadzenie firmy jest rodzina Państwa Jaworowicz. Na początku firmą zarządzał Andrzej i Anna Jaworowicz, a od 2009 roku stery przejął syn, Bartosz Jaworowicz.

• JAKO to Regionalny Producentem Piwa z ponad 30 letnią tradycją. Firma od początku działalności, aż po dzień dzisiejszy, zlokalizowana jest na ziemi kaliskiej, w gminie Żelazków, we wsi Kokanin.

• Zarówno kiedyś, jak i dziś celem nadrzędnym dla produkowanych piw zawsze była jakość (jakość jako wartość nadrzędna niepodlegająca żadnym kompromisom).

• Topowy produkt to: piwo MOCNE POLSKIE produkowane nieprzerwanie od 1996 roku.

• Aktualnie firma zatrudnia 90 osób i produkuje ok 100 tys. hl piwa rocznie (20 mln butelek).

• W swojej ofercie JAKO posiada piwa dedykowane dla handlu nowoczesnego i tradycyjnego.

Nasza historia?

Nasza firma powstała w 1984 roku. To nie były najlepsze czasy i nie trzeba nikogo o tym przekonywać.

Polska socjalistyczna gospodarka tkwiła po uszy w kryzysie, a panoszący się bezkarnie czarny rynek był zapowiedzią zbliżającego się nieuchronnie kapitalizmu. Skostniałe w swych strukturach przedsiębiorstwa rozpadały się, robiąc miejsce dla nowych firm. Rozpoczęliśmy działalność produkcją napojów gazowanych. W tej branży istniała wówczas znaczna luka rynkowa, którą umiejętnie wypełniliśmy. Przełom lat 80. i 90. można najkrócej określić jednym słowem: chaos. Przemiany polityczne i gospodarcze pociągnęły za sobą całą lawinę dziwnych wydarzeń. Stare firmy upadały, bo nagle ktoś policzył, że od lat nie zarobiły nawet złotówki. Powstawały tajemnicze spółki, które znikały po chwili, niczym bańki mydlane. Mało kto myślał o przyszłości – priorytetem było przetrwanie bieżącego tygodnia.

My jednak staraliśmy się myśleć perspektywicznie – inwestując w nowe technologie i rozszerzając profil działalności o rozlewnię piwa. Wówczas też zaistniał (w 1991 roku) nasz aktualny szyld, czyli JAKO, będący połączeniem pierwszych liter nazwiska właścicieli oraz nazwy naszej miejscowości. W latach 90. wolny rynek w naszym kraju powoli zaczął się stabilizować. Tej próby nie wytrzymały przedsiębiorstwa, które nie zdecydowały się na daleko idące zmiany. Z obiegu wypadały też przeróżne „chwilowe” firmy, nastawione na szybki i łatwy zysk. My natomiast dostrzegliśmy nowe możliwości w branży piwnej. Aby możliwość stała się rzeczywistością, potrzebny był jednak potencjał. Nie chcąc powielać błędów wszystkich tych, którzy biegu nie ukończyli – postawiliśmy na JAKOść.

Najcenniejszy kapitał to zaufanie klienta.

Naszą obecną pozycję na rynku osiągnęliśmy dzięki szeroko zakrojonym inwestycjom oraz konsekwentnie realizowanej polityce systematycznego rozwoju.

Dzisiejsze JAKO to:

• rozbudowany i nowoczesny park maszynowy;

• profesjonalne linie produkcyjne połączone z silnym zapleczem logistycznym;

• nacisk na innowacje i samowystarczalność (m.in. doskonale wyposażone laboratorium);

• wysoko wykwalifikowany personel. Oczywiście nie byłoby o tym mowy bez sprawnego zarządzania.

Wykorzystaliśmy również możliwości jakie stwarzają fundusze europejskie. Tu dodatkowo możemy pochwalić się wyjątkowo dynamicznym rozwojem rynku sprzedaży oraz korzystnymi umowami z sieciami handlowymi. Wśród naszych partnerów biznesowych można wymienić tak znane firmy, jak: Kaufland, Żabka, Intermarche, Polo Market, Eurocash, E.Leclerc, oraz lokalne sieci PSS Społem.

Dzięki umiejętnemu gospodarowaniu zasobami – oprócz wprowadzania na rynek własnych marek piwa – jesteśmy w stanie świadczyć na szeroką skalę usługi rozlewnicze i laboratoryjne dla browarów niedysponujących odpowiednim zapleczem technologicznym. Wszystko to sprawia, że cieszymy się dużym zaufaniem zarówno wśród odbiorców indywidualnych, jak też wśród wszystkich podmiotów gospodarczych, z którymi współpracujemy.